Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem www.wspolniejemyblw.pl
DEFINICJE
- Sprzedawca/Usługodawca – WspólnieJemy.blw Piotr Źrałka, NIP: 9452093329, REGON: 526591241, ul. Komuny Paryskiej 58a/24, 30-389 Kraków.
- Klient lub Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu lub korzystająca z innych Usług sklepu Internetowego.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, korzystająca ze Sklepu.
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
- Sklep Internetowy lub Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem www.wspolniejemyblw.pl za pośrednictwem którego Klient może dokonywać zakupów określonych Produktów i Usług.
- Produkt Cyfrowy – materiały wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej dostępne w ramach Sklepu, przeznaczone do sprzedaży, w szczególności e-booki (materiały elektroniczne do pobrania), dokumenty elektroniczne.
- Produkt Fizyczny – towary materialne dostępne w ofercie Sklepu, w szczególności książki, które są dostarczane Klientowi za pośrednictwem firm kurierskich (InPost, DPD, UPS) lub innego operatora wskazanego w trakcie składania zamówienia.
- Produkt – Towary i Usługi wymienione, opisane i prezentowane w Sklepie Internetowym, w tym zarówno Produkty Cyfrowe, jak i Produkty Fizyczne.
- Usługa – usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta w związku z charakterem sprzedawanych Produktów.
- Informacja Handlowa – informacja handlowa w rozumieniu art. 2 pkt 2) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w szczególności reklamy, oferta handlowa oraz informacje o aktualnościach, promocjach i innych wydarzeniach dotyczących Sklepu.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu Cyfrowego lub Produktu Fizycznego zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 ze zm.), dalej jako Ustawa.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), dalej jako Kodeks cywilny.
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Zamówienie – czynność, oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów Cyfrowych lub Produktów Fizycznych ze Sprzedawcą i spełnienia świadczenia na rzecz Klienta, na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie, określające jednoznacznie rodzaj i ilość Produktów.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Operator płatności – PayU / Przelewy24 / Stripe.
- Operator kart płatniczych – operatorem kart płatniczych jest PayU / Przelewy24 / Stripe.
- Płatność – wpłata na konto Sprzedawcy za pośrednictwem dostępnych w Sklepie sposobów płatności internetowych.
- System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego (Internet).
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy jest dostępny w domenie www.wspolniejemyblw.pl i prowadzony przez WspólnieJemy.blw Piotr Źrałka, NIP: 9452093329, REGON: 526591241, ul. Komuny Paryskiej 58a/24, 30-389 Kraków.
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu. Skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną oraz zasady zawierania Umów Sprzedaży, których przedmiotem są określone Produkty Cyfrowe i Produkty Fizyczne.
- Procedurę odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
- Warunkiem korzystania ze Sklepu przez Klienta oraz dokonywania sprzedaży Produktów Cyfrowych, Produktów Fizycznych lub Usług przez Sprzedawcę jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptacja. Akceptując Regulamin, Klient wyraża zgodę na jego wszystkie postanowienia i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Każdorazowo, gdy w Regulaminie jest mowa o Produkcie, oznacza to Produkt Cyfrowy, Produkt Fizyczny lub Usługę, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej.
- Zamówienia można składać siedem dni w tygodniu, dwadzieścia cztery godziny na dobę.
- Ceny podane w Sklepie są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT, jeśli Sprzedawca jest czynnym podatnikiem VAT).
- Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne oraz ceny, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- W ramach korzystania ze Sklepu zabrania się:
- Dostarczania informacji o charakterze bezprawnym, w szczególności w ramach formularzy znajdujących się w Sklepie.
- Rozsyłania lub umieszczania w Sklepie niezamówionej informacji handlowej.
- Korzystania ze Sklepu w sposób niezgodny z Regulaminem oraz przepisami prawa.
- Zakłócania funkcjonowania Sklepu.
- Wykorzystywania treści zamieszczonych na stronach internetowych Sklepu do innych celów niż osobistego użytku.
- Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem.
- Klient może składać zamówienie bez zakładania konta. Składając zamówienie bez zakładania konta, Klient powinien zaakceptować Regulamin oraz checkboxy dotyczące zapoznania się z warunkami umowy. Klient może złożyć zamówienie zakładając konto Użytkownika, jeśli taka opcja jest dostępna w Sklepie.
SKŁADANIE, REALIZACJA I DOSTARCZANIE ZAMÓWIEŃ
- W celu zakupu Produktu, Klient musi podjąć następujące kroki:
- Kliknąć w przycisk „Kupuję i płacę”.
- Wypełnić formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia, w tym:
- Adres dostawy w przypadku Produktów Fizycznych.
- Adres e-mail w przypadku Produktów Cyfrowych.
- Wybrać sposób płatności spośród dostępnych metod płatności w Sklepie.
- Wybrać sposób dostawy w przypadku Produktów Fizycznych spośród dostępnych operatorów logistycznych, takich jak:
- InPost,
- DPD,
- UPS.
- Zaakceptować Regulamin – akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do dokonania zakupu.
- Kliknąć w przycisk „Kupuję i płacę”.
- Po kliknięciu w przycisk „Kupuję i płacę”, Klient zostanie przeniesiony na stronę Operatora Płatności celem dokonania zapłaty za Produkt.
- Po skutecznym dokonaniu płatności, Klient otrzyma na adres e-mail potwierdzenie zakupu oraz informacje o dalszych krokach dotyczących realizacji zamówienia.
- W przypadku zakupu Produktów Fizycznych, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po zaksięgowaniu płatności na koncie.
- Produkt Fizyczny zostanie wysłany na adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.
- Orientacyjne terminy realizacji i dostawy Produktów Fizycznych:
- Realizacja zamówienia: do 3 dni roboczych od zaksięgowania płatności.
- Dostawa za pośrednictwem firm kurierskich: zgodnie z regulaminem danego operatora, zwykle 1–5 dni roboczych.
- W przypadku zakupu Produktów Cyfrowych, produkt zostanie udostępniony Klientowi poprzez wysyłkę na adres e-mail linku pozwalającego pobrać Produkt, nie później niż w ciągu 24 godzin od dokonania płatności.
- Koszty dostawy Produktów Fizycznych:
- Koszty dostawy są uzależnione od wybranego operatora logistycznego i są wyświetlane Klientowi podczas składania zamówienia.
- W przypadku zamówień o wartości przekraczającej określony próg, Sprzedawca może zaproponować darmową dostawę. Szczegóły takich promocji będą publikowane na stronie Sklepu.
- Klient zobowiązany jest do odbioru przesyłki. W przypadku nieodebrania przesyłki i jej zwrotu do Sprzedawcy, ponowne wysłanie będzie możliwe po pokryciu przez Klienta kosztów zwrotu i ponownej dostawy.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy:
- Konsument, który zawarł Umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od:
- – Dnia objęcia Produktu Fizycznego w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią (inną niż przewoźnik).
- – Dnia zawarcia umowy w przypadku Produktów Cyfrowych lub Usług, jeżeli świadczenie usługi rozpoczęło się za zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie wysłane:
- Drogą elektroniczną na adres e-mail: wspolniejemy.blw@gmail.com
- Lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który jest dostępny na stronie internetowej Sklepu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
- Konsument zobowiązany jest zwrócić Produkt Fizyczny w stanie niezmienionym (chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu), nie później niż w terminie 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu.
- Zwrot Produktu Fizycznego odbywa się na koszt Konsumenta, chyba że Sprzedawca zgodzi się pokryć te koszty.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta innego sposobu dostawy niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę), nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu.
- Ograniczenia prawa do odstąpienia od umowy:
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- Dostarczania Produktów Fizycznych, które zostały otwarte po dostarczeniu i nie nadają się do zwrotu ze względów higienicznych lub zdrowotnych.
- Dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu odstąpienia.
- Świadczenia usług rozpoczętych, za zgodą Konsumenta, przed upływem terminu na odstąpienie od umowy.
- O dostarczanie Produktów wykonanych na indywidualne zamówienie Konsumenta lub dostosowanych do jego potrzeb.
REKLAMACJE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY
- Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady:
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad.
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za wady Produktu na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego, w szczególności art. 556 i nast. dotyczących rękojmi.
- Procedura składania reklamacji:
- Wszelkie reklamacje dotyczące zakupionego Produktu (zarówno Cyfrowego, jak i Fizycznego) lub procesu zakupowego można zgłaszać:
- Drogą elektroniczną na adres e-mail: wspolniejemy.blw@gmail.com
- Lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy: ul. Komuny Paryskiej 58a/24, 30-389 Kraków.
- Reklamacja powinna zawierać:
- Dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail).
- Opis problemu (rodzaj i datę wystąpienia wady lub nieprawidłowości).
- Oczekiwania Klienta wobec Sprzedawcy (np. naprawa, wymiana, zwrot środków).
- W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu jej uzupełnienia.
- Wszelkie reklamacje dotyczące zakupionego Produktu (zarówno Cyfrowego, jak i Fizycznego) lub procesu zakupowego można zgłaszać:
- Rozpatrzenie reklamacji:
- Sprzedawca ustosunkuje się do kompletnej reklamacji w terminie do 14 dni od jej otrzymania.
- Informacja o decyzji Sprzedawcy zostanie przesłana na adres e-mail Klienta lub inną wskazaną przez niego formę kontaktu.
- Reklamacje Produktów Fizycznych:
- W przypadku Produktów Fizycznych, Klient może być zobowiązany do zwrotu wadliwego Produktu na adres Sprzedawcy.
- Koszty związane ze zwrotem wadliwego Produktu ponosi Sprzedawca, jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną.
- Reklamacje Produktów Cyfrowych:
- Jeżeli zakupiony Produkt Cyfrowy okaże się wadliwy, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia problemu i ewentualnego dostarczenia nowego pliku lub naprawy błędu.
- Dodatkowe informacje:
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klienta w celu rozpatrzenia reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
- Klientowi przysługuje prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w przypadku nierozstrzygnięcia reklamacji zgodnie z jego oczekiwaniami.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin i Umowy Sprzedaży podlegają prawu polskiemu.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy:
- Kodeksu Cywilnego.
- Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Do Umów Sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję obowiązującą w chwili zawarcia umowy.
- Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w dniu ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Klienci zostaną poinformowani o zmianach z odpowiednim wyprzedzeniem, jeżeli zmiany wpływają na ich prawa lub obowiązki.
- Rozstrzyganie sporów:
- Spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Konsumentem będą rozstrzygane przez sądy właściwe zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
- Spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w szczególności:
- Zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego.
- Zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o mediację.
- Skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej zajmującej się ochroną praw konsumentów.
- Skorzystania z unijnej platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Wszelkie prawa autorskie do treści zamieszczonych na stronie Sklepu należą do Sprzedawcy. Jakiekolwiek ich kopiowanie, rozpowszechnianie lub wykorzystywanie w sposób inny niż wynikający z prawidłowego korzystania z Produktów lub Sklepu bez uprzedniej zgody Sprzedawcy jest zabronione.
- Polityka przetwarzania danych osobowych i plików cookies została szczegółowo opisana w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej Sklepu.