Koszyk

Brak produktów w koszyku.

Regulamin

Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem www.wspolniejemyblw.pl

DEFINICJE

  1. Sprzedawca/Usługodawca – WspólnieJemy.blw Piotr Źrałka, NIP: 9452093329, REGON: 526591241, ul. Komuny Paryskiej 58a/24, 30-389 Kraków.
  2. Klient lub Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu lub korzystająca z innych Usług sklepu Internetowego.
  3. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, korzystająca ze Sklepu.
  5. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
  6. Sklep Internetowy lub Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem www.wspolniejemyblw.pl za pośrednictwem którego Klient może dokonywać zakupów określonych Produktów i Usług.
  7. Produkt Cyfrowy – materiały wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej dostępne w ramach Sklepu, przeznaczone do sprzedaży, w szczególności e-booki (materiały elektroniczne do pobrania), dokumenty elektroniczne.
  8. Produkt Fizyczny – towary materialne dostępne w ofercie Sklepu, w szczególności książki, które są dostarczane Klientowi za pośrednictwem firm kurierskich (InPost, DPD, UPS) lub innego operatora wskazanego w trakcie składania zamówienia.
  9. Produkt – Towary i Usługi wymienione, opisane i prezentowane w Sklepie Internetowym, w tym zarówno Produkty Cyfrowe, jak i Produkty Fizyczne.
  10. Usługa – usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta w związku z charakterem sprzedawanych Produktów.
  11. Informacja Handlowa – informacja handlowa w rozumieniu art. 2 pkt 2) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w szczególności reklamy, oferta handlowa oraz informacje o aktualnościach, promocjach i innych wydarzeniach dotyczących Sklepu.
  12. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu Cyfrowego lub Produktu Fizycznego zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu.
  13. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 ze zm.), dalej jako Ustawa.
  14. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), dalej jako Kodeks cywilny.
  15. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
  16. Zamówienie – czynność, oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów Cyfrowych lub Produktów Fizycznych ze Sprzedawcą i spełnienia świadczenia na rzecz Klienta, na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie, określające jednoznacznie rodzaj i ilość Produktów.
  17. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  18. Operator płatności – PayU / Przelewy24 / Stripe.
  19. Operator kart płatniczych – operatorem kart płatniczych jest PayU / Przelewy24 / Stripe.
  20. Płatność – wpłata na konto Sprzedawcy za pośrednictwem dostępnych w Sklepie sposobów płatności internetowych.
  21. System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego (Internet).

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy jest dostępny w domenie www.wspolniejemyblw.pl i prowadzony przez WspólnieJemy.blw Piotr Źrałka, NIP: 9452093329, REGON: 526591241, ul. Komuny Paryskiej 58a/24, 30-389 Kraków.
  2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu. Skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu.
  3. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
    1. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną oraz zasady zawierania Umów Sprzedaży, których przedmiotem są określone Produkty Cyfrowe i Produkty Fizyczne.
    2. Procedurę odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
  4. Warunkiem korzystania ze Sklepu przez Klienta oraz dokonywania sprzedaży Produktów Cyfrowych, Produktów Fizycznych lub Usług przez Sprzedawcę jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptacja. Akceptując Regulamin, Klient wyraża zgodę na jego wszystkie postanowienia i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
  5. Każdorazowo, gdy w Regulaminie jest mowa o Produkcie, oznacza to Produkt Cyfrowy, Produkt Fizyczny lub Usługę, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej.
  6. Zamówienia można składać siedem dni w tygodniu, dwadzieścia cztery godziny na dobę.
  7. Ceny podane w Sklepie są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT, jeśli Sprzedawca jest czynnym podatnikiem VAT).
  8. Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne oraz ceny, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  9. W ramach korzystania ze Sklepu zabrania się:
    1. Dostarczania informacji o charakterze bezprawnym, w szczególności w ramach formularzy znajdujących się w Sklepie.
    2. Rozsyłania lub umieszczania w Sklepie niezamówionej informacji handlowej.
    3. Korzystania ze Sklepu w sposób niezgodny z Regulaminem oraz przepisami prawa.
    4. Zakłócania funkcjonowania Sklepu.
    5. Wykorzystywania treści zamieszczonych na stronach internetowych Sklepu do innych celów niż osobistego użytku.
  10. Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem.
  11. Klient może składać zamówienie bez zakładania konta. Składając zamówienie bez zakładania konta, Klient powinien zaakceptować Regulamin oraz checkboxy dotyczące zapoznania się z warunkami umowy. Klient może złożyć zamówienie zakładając konto Użytkownika, jeśli taka opcja jest dostępna w Sklepie.

SKŁADANIE, REALIZACJA I DOSTARCZANIE ZAMÓWIEŃ

  1. W celu zakupu Produktu, Klient musi podjąć następujące kroki:
    1. Kliknąć w przycisk „Kupuję i płacę”.
    2. Wypełnić formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia, w tym:
      1. Adres dostawy w przypadku Produktów Fizycznych.
      2. Adres e-mail w przypadku Produktów Cyfrowych.
    3. Wybrać sposób płatności spośród dostępnych metod płatności w Sklepie.
    4. Wybrać sposób dostawy w przypadku Produktów Fizycznych spośród dostępnych operatorów logistycznych, takich jak:
      1. InPost,
      2. DPD,
      3. UPS.
    5. Zaakceptować Regulamin – akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do dokonania zakupu.
    6. Kliknąć w przycisk „Kupuję i płacę”.
  2. Po kliknięciu w przycisk „Kupuję i płacę”, Klient zostanie przeniesiony na stronę Operatora Płatności celem dokonania zapłaty za Produkt.
  3. Po skutecznym dokonaniu płatności, Klient otrzyma na adres e-mail potwierdzenie zakupu oraz informacje o dalszych krokach dotyczących realizacji zamówienia.
  4. W przypadku zakupu Produktów Fizycznych, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po zaksięgowaniu płatności na koncie.
  5. Produkt Fizyczny zostanie wysłany na adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.
  6. Orientacyjne terminy realizacji i dostawy Produktów Fizycznych:
    1. Realizacja zamówienia: do 3 dni roboczych od zaksięgowania płatności.
    2. Dostawa za pośrednictwem firm kurierskich: zgodnie z regulaminem danego operatora, zwykle 1–5 dni roboczych.
  7. W przypadku zakupu Produktów Cyfrowych, produkt zostanie udostępniony Klientowi poprzez wysyłkę na adres e-mail linku pozwalającego pobrać Produkt, nie później niż w ciągu 24 godzin od dokonania płatności.
  8. Koszty dostawy Produktów Fizycznych:
    1. Koszty dostawy są uzależnione od wybranego operatora logistycznego i są wyświetlane Klientowi podczas składania zamówienia.
    2. W przypadku zamówień o wartości przekraczającej określony próg, Sprzedawca może zaproponować darmową dostawę. Szczegóły takich promocji będą publikowane na stronie Sklepu.
  9. Klient zobowiązany jest do odbioru przesyłki. W przypadku nieodebrania przesyłki i jej zwrotu do Sprzedawcy, ponowne wysłanie będzie możliwe po pokryciu przez Klienta kosztów zwrotu i ponownej dostawy.

ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy:
  2. Konsument, który zawarł Umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od:
    1. – Dnia objęcia Produktu Fizycznego w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią (inną niż przewoźnik).
    2. – Dnia zawarcia umowy w przypadku Produktów Cyfrowych lub Usług, jeżeli świadczenie usługi rozpoczęło się za zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie wysłane:
    1. Drogą elektroniczną na adres e-mail: wspolniejemy.blw@gmail.com
    2. Lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
  4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który jest dostępny na stronie internetowej Sklepu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Skutki odstąpienia od umowy:
  6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
  7. Konsument zobowiązany jest zwrócić Produkt Fizyczny w stanie niezmienionym (chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu), nie później niż w terminie 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu.
  8. Zwrot Produktu Fizycznego odbywa się na koszt Konsumenta, chyba że Sprzedawca zgodzi się pokryć te koszty.
  9. Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta innego sposobu dostawy niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę), nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  10. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu.
  11. Ograniczenia prawa do odstąpienia od umowy:
  12. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
    1. Dostarczania Produktów Fizycznych, które zostały otwarte po dostarczeniu i nie nadają się do zwrotu ze względów higienicznych lub zdrowotnych.
    2. Dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu odstąpienia.
    3. Świadczenia usług rozpoczętych, za zgodą Konsumenta, przed upływem terminu na odstąpienie od umowy.
    4. O dostarczanie Produktów wykonanych na indywidualne zamówienie Konsumenta lub dostosowanych do jego potrzeb.

REKLAMACJE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY

  1. Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady:
    1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad.
    2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za wady Produktu na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego, w szczególności art. 556 i nast. dotyczących rękojmi.
  2. Procedura składania reklamacji:
    1. Wszelkie reklamacje dotyczące zakupionego Produktu (zarówno Cyfrowego, jak i Fizycznego) lub procesu zakupowego można zgłaszać:
      1. Drogą elektroniczną na adres e-mail: wspolniejemy.blw@gmail.com
      2. Lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy: ul. Komuny Paryskiej 58a/24, 30-389 Kraków.
    2. Reklamacja powinna zawierać:
      1. Dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail).
      2. Opis problemu (rodzaj i datę wystąpienia wady lub nieprawidłowości).
      3. Oczekiwania Klienta wobec Sprzedawcy (np. naprawa, wymiana, zwrot środków).
    3. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu jej uzupełnienia.
  3. Rozpatrzenie reklamacji:
    1. Sprzedawca ustosunkuje się do kompletnej reklamacji w terminie do 14 dni od jej otrzymania.
    2. Informacja o decyzji Sprzedawcy zostanie przesłana na adres e-mail Klienta lub inną wskazaną przez niego formę kontaktu.
  4. Reklamacje Produktów Fizycznych:
    1. W przypadku Produktów Fizycznych, Klient może być zobowiązany do zwrotu wadliwego Produktu na adres Sprzedawcy.
    2. Koszty związane ze zwrotem wadliwego Produktu ponosi Sprzedawca, jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną.
  5. Reklamacje Produktów Cyfrowych:
    1. Jeżeli zakupiony Produkt Cyfrowy okaże się wadliwy, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia problemu i ewentualnego dostarczenia nowego pliku lub naprawy błędu.
  6. Dodatkowe informacje:
    1. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klienta w celu rozpatrzenia reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
    2. Klientowi przysługuje prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w przypadku nierozstrzygnięcia reklamacji zgodnie z jego oczekiwaniami.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin i Umowy Sprzedaży podlegają prawu polskiemu.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy:
    1. Kodeksu Cywilnego.
    2. Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
    3. Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Do Umów Sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję obowiązującą w chwili zawarcia umowy.
  4. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w dniu ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Klienci zostaną poinformowani o zmianach z odpowiednim wyprzedzeniem, jeżeli zmiany wpływają na ich prawa lub obowiązki.
  5. Rozstrzyganie sporów:
    1. Spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Konsumentem będą rozstrzygane przez sądy właściwe zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
    2. Spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  6. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w szczególności:
    1. Zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego.
    2. Zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o mediację.
    3. Skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej zajmującej się ochroną praw konsumentów.
    4. Skorzystania z unijnej platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
  7. Wszelkie prawa autorskie do treści zamieszczonych na stronie Sklepu należą do Sprzedawcy. Jakiekolwiek ich kopiowanie, rozpowszechnianie lub wykorzystywanie w sposób inny niż wynikający z prawidłowego korzystania z Produktów lub Sklepu bez uprzedniej zgody Sprzedawcy jest zabronione.
  8. Polityka przetwarzania danych osobowych i plików cookies została szczegółowo opisana w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej Sklepu.